Ga naar de inhoud

TIENSE SUIKER VULT SAMEN MET PELICANO EN PARTNERS 20.000 BROODDOZEN

TIENEN – Om de problematiek van kinderarmoede onder de loep te brengen, en naar aanloop van de Week van de Kinderarmoede van 16 tot 22 oktober, sloegen Pelicano Kinderamoedestichting, BelOrta en Tiense Suiker de handen in elkaar. 10 Belgische scholen werden opgeroepen om gedurende de periode van 14 september tot 13 oktober 10.000 potjes confituur te maken en te verkopen. De volledige opbrengst zal direct en integraal worden gebruikt om zoveel mogelijk lunchboxen te vullen met gezonde maaltijden. Op 13 oktober werden in Tienen de resultaten van de  actie bekend gemaakt. Partners Tiense Suiker en BelOrta  overhandigden de cheque met de opbrengsten aan Pelicano.

CEO Guy Paternoster en Kristof De Boever van Pelicano

Pelicano is een stichting die bestaat sinds 2008 en bescherming geniet van het Hof. Zij steunen kinderen in armoede op lange termijn, van klein kind tot het ogenblik dat ze op de arbeidsmarkt komen. ‘In totaal hebben we zo al 3700 kinderen gesteund. Die worden voor ons geselecteerd via sociale partners’, aldus Kristof De Boever van Pelicano.

GEZONDE MAALTIJDEN

Om aandacht te schenken aan de armoedeproblematiek, waarbij wordt geconstateerd dat 1 kind op 5 onder de armoedegrens leeft,  werden dus confituurpotten verkocht. Ongeacht de opbrengst van die verkoop zullen de bedrijfspartners ervoor zorgen dat 20.000 brooddozen gevuld worden, met een gezonde maaltijd: wrap, een sandwich met mager beleg, groentjes, yoghurt en fruit. Pelicano zal de brooddozen uitdelen in het voorjaar op de ‘Dag van de volle brooddoos’, waaraan ook bekende chefs deelnemen.

Tiense Suiker vond het belangrijk om zo’n initiatief op poten te zetten en zorgde o.a. voor de coördinatie.  CEO Guy Paternoster: “Als bekend merk en als vooraanstaande speler in de Belgische voedingsindustrie zijn wij ervan overtuigd dat het onze verantwoordelijkheid is om waardevolle bijdragen aan de samenleving te leveren.”

Tiense Suiker streeft ernaar om de samenwerking verder te versterken. Dit is trouwens niet de enige actie van Tiense Suiker. In december lanceert de suikerproducent voor het zesde jaar op rij ‘Sweet Christmas for all’, een samenwerking met de Belgische voedselbanken. – HCH