Ga naar de inhoud

PINK IS THE NEW BLUE: OPROEP TOT BEDRIJVEN EN GEMEENTEN OM TABOE ROND BORSTKANKER WEG TE WERKEN 

REGIO – Met Pink Monday vraagt Pink Ribbon, de nationale vzw die strijdt tegen borstkanker, meer aandacht voor borstkanker op de werkvloer. Op maandag 15 januari roept Pink Ribbon bedrijven en gemeenten op om de sombere dag van het jaar, Blue Monday, om te buigen naar een hoopvolle Pink Monday. Zo wil de vzw het taboe rond borstkanker op de werkvloer verder doorbreken en de vreselijke ziekte die 1 vrouw op 9 in de loop van haar leven treft, meer bespreekbaar maken.

Al voor de derde keer lanceert de vzw Pink Ribbon haar ‘Pink is the new Blue’-campagne. Daarmee roepen ze bedrijven en gemeenten op om de meest sombere dag van het jaar, Blue Monday, om te toveren tot een dag van hoop en steun voor borstkankerpatiënten. Maar liefst 204 bedrijven en gemeenten uit alle hoeken van het land gingen dit jaar op de uitnodiging in. In 2023 deden 53 bedrijven mee, dit jaar verviervoudigt Pink Ribbon dus haar cijfer. Dat wijst erop dat bedrijven en gemeentes het belangrijk vinden om aan de bespreking van borstkanker op de werkvloer aandacht te schenken en actie te ondernemen. – HCH