NIEUWE VERPAKKINGEN VOOR TIENSE SUIKER: PRODUCTEN BLIJVEN ONGEWIJZIGD
TIENEN De Tiense Suikerraffinaderij pak uit met nieuwe suikerverpakkingen. De verpakking die de grootste metamorfose ondergaat is de Fijne Suiker. Deze was oorspronkelijk rood, maar wordt nu lichtblauw, net zoals de klontjes. Ook de naam veranderde naar fijne bietsuiker, om de oorsprong van het product extra te benadrukken. Aan het product zelf verandert er niets en Tiense Suiker garandeert ook dezelfde, hoge kwaliteit.
Tiense Suiker produceert al sinds 1836 kwalitatieve suiker. Eerst werden er suikerbroden geproduceerd, die de consument met een hamertje aan het diggelen moest slaan om een stukje suiker te verkrijgen. In 1902 ontwikkelde de Tiense Suikerraffinaderij het allereerste klontje op industriële wijze. In 1995 kreeg dit suikerklontje ook een groefje, om het gemakkelijker in twee te breken.
Ook de verpakkingen en zelfs het logo zijn doorheen de jaren veranderd. Met de nieuwe verpakkingen blijven toch een aantal traditionele elementen behouden, zoals bijvoorbeeld het T-Logo. ”Er hangt heel wat emotionele waarde aan het logo”, legt marketing manager Pietraszek uit, “Ik associeer het met een zekere Belgische trots en dat konden of wilden we niet meteen veranderen. Ook de iconische verpakking van Cassonade Graeffe blijft grotendeels ongewijzigd. De rest van het gamma had wel nood aan een frissere look: we moeten mee zijn met de trends van vandaag en het product aantrekkelijk maken voor jongere generaties”.
Het nieuwe gamma zal geleidelijk aan de oude vervangen, afhankelijk van de stocks in de verschillende winkels. Ontdek hier alles over de nieuwe verpakking. – HCH